یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟ تلاش کادر پزشکی استقلال برای رساندن سهرابیان به بازی با تراکتور قرارداد علیپور با ژیل ویسنته آخر فصل تمام می‌شود| احتمال بالای بازگشت به پرسپولیس
سرخط خبرها

«تفتیان» در سراشیبی سقوط؟

  • کد خبر: ۱۰۴۷۶۴
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
«تفتیان» در سراشیبی سقوط؟
سریع‌ترین مرد ایران با شیبی تند به‌سمت پایان دوران حرفه‌ای ورزش خود می‌رود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سریع‌ترین مرد ایران این روز‌ها در بدترین دوران ورزش حرفه‌ای‌اش است؛ ستاره خراسانی که با دوبار حضور در المپیک، آن‌هم در رشته دو ۱۰۰ متر توانست نامش را در تاریخ ورزش ایران ثبت کند. اما حقیقت آن است که تفتیان چندی است از روز‌های خوبش فاصله گرفته و با بیشترشدن سنش و حضور در عرصه‌هایی غیر از ورزش، عمر ورزش حرفه‌ای‌اش رو به پایان است. حسین تفتیان در یک سال گذشته به‌هیچ‌وجه نتوانسته است انتظارات را برآورده کند.

از این دونده خراسانی انتظار می‌رفت دست‌کم با حضور در اردو و مسابقات داخلی و بین‌المللی فرانسه، رکورد خوبی از خودش در سال گذشته برجا بگذارد. با نگاهی به عملکرد تفتیان در دو ۶۰متر می‌توان گفت که بهترین رکورد او در مسابقات داخلی تهران در ۱۳بهمن۱۳۹۶ (۶ثانیه و ۵۱صدم‌ثانیه) ثبت شد. وی در مرحله مقدماتی رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی جهان در ماده ۶۰متر رکورد ۶ثانیه و ۷۵صدم‌ثانیه را ثبت کرد و با قرارگرفتن در جایگاه پنجم گروهش از رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات بازماند و در رده سی‌وپنجم قرار گرفت و نتوانست پس از آن‌همه حضور در اردو‌های خارجی در فرانسه عملکرد خوبی در توکیو نشان دهد. این رکورد واکنش هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دوومیدانی، را به‌دنبال داشت.

وی گفت: «باتوجه‌به اینکه تفتیان در مسابقات و اردوی فرانسه شرکت می‌کرد، توقع داشتم رکوردی بهتر ثبت کند.» تفتیان در دو ۱۰۰متر بهترین رکوردش را در مسابقات داخلی فرانسه در یکم شهریور۱۳۹۸ (۱۰ثانیه و ۳صدم‌ثانیه) ثبت کرد. اما او در ۲۲فروردین۱۴۰۰ در مسابقات بین‌المللی جام امام‌رضا (ع) با ثبت رکورد ۱۰ثانیه و ۴۷صدم‌ثانیه به مقام نایب‌قهرمانی رسید. تفتیان بیان کرد دلیل ثبت این رکورد این بوده است که کفش‌های مخصوص این ماده را پیش از مسابقه از وی دزدیده بودند.

تفتیان در ۱۵تیر۱۴۰۰ در رقابت‌های بین‌المللی نانسی فرانسه با ثبت رکورد ۱۰ثانیه و ۳۶صدم‌ثانیه به مقام سوم رسید. او حتی در مرحله اول ماده ۱۰۰متر المپیک با زمان ۱۰ثانیه و ۱۹صدم‌ثانیه در رده چهارم گروهش قرار گرفت و نتوانست بهترین رکوردش را که در فرانسه ثبت کرده بود، در این رقابت‌ها به ثبت برساند. آخرین رکورد تفتیان در مسابقات لیگ باشگاه‌های کشور در ۱۰ مهر۱۴۰۰ (۱۰ثانیه و ۱۷صدم‌ثانیه) بود. او نتوانست رکورد بهتری در این سال ثبت کند و پرونده‌اش با رکود و پیشرفت‌نکردن بسته شد.

با‌توجه‌به نتایجی که وی در داخل سالن و قهرمانی جهان در ۶۰متر گرفت، خبر خوبی برای دوومیدانی نیست تا در سال آینده در بازی‌های آسیایی در ۱۰۰متر نتایج چشمگیری به‌دست بیاورد. باید دید آیا حسن تفتیان، سریع‌ترین مرد ایران، در بازی‌های آسیایی سال آینده می‌تواند با طلایی خوش‌رنگ به همه انتقاد‌های این یکی‌دو سال گذشته پاسخ دهد یا با ناکامی در این مسابقات به پایان رسمی دوران ورزش حرفه‌ای‌اش خواهد رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->